1. Home
  2. Sklep internetowy sStore
  3. Klienci i zamówienia
  4. Zamówienia
  5. Statusy zamówień – ustawienie własnych statusów dla zamówień
  1. Home
  2. Sklep internetowy sStore
  3. Klienci i zamówienia
  4. Statusy zamówień – ustawienie własnych statusów dla zamówień

Pokaż więcej...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Statusy zamówień – ustawienie własnych statusów dla zamówień

W sklepie internetowym sStore masz możliwość tworzenia niestandardowych nazw statusów zamówień oraz definiowania odpowiednich akcji do wykonania po wybraniu konkretnego statusu w zamówieniu klienta.

Jak dodać nowy status zamówienia?

Przejdź do sekcji Zamówienia, w prawym górnym rogu wybierz ikonę ustawienia (koło zębate) i na wysuwany menu wybierz Statusy zamówień.

W tym miejscu możesz ustalić akcje dla określonych statusów zamówienia.

W kolumnie „Akcja” kliknij ikonkę w celu edycji statusu zamówienia.

W polach z wyświetlonymi flagami możesz wprowadzać nazwy nowego statusu w różnych językach. Nazwy te zobaczą Twoi klienci w otrzymywanych e-mailach oraz w menu Moje konto > Moje zamówienia.
Opcja Pokaż klientowi zamówienie o tym statusie pozwala na pokazanie lub ukrycie zamówień o określonym statusie zamówień w zakładce Moje zamówienia wewnątrz panelu klienta.
Zamówienia, w których zostanie ustawiony niepubliczny status nie będą widoczne ani w zakładce Moje konto ani w zakładce Historia zamówień.

Ustawienie dostępności pobierania plików przy konkretnym statusie

Jeżeli sprzedajesz produkty cyfrowe, na tym ekranie możesz ustalić także kiedy możliwe jest pobieranie plików elektronicznych przez klienta , oznaczając pozycję „Pozwól pobrać” .

Na poniższym ekranie można ustawić także domyślny status dla wszystkich nowo utworzonych zamówień w sklepie. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że różne systemy zintegrowane, takie jak Płatności Payu , Dotpay czy Tpay, posiadają indywidualne ustawienia domyślnych statusów zamówień, przez co mogą nadpisywać to ustawienie.

Za pomocą opcji Wstaw statusy zamówienia możesz stworzyć własny status zamówienia, na przykład „W trakcie dostosowywania”, który może być przydatny w sytuacji, gdy modyfikujesz zamawiany produkt na życzenie klienta. Ważne! Jeżeli w sklepie używanych jest kilka języków, należy podać nazwy dla nowego statusu dla innych języków.

Przy zamówieniu, w zakładce Status możemy wybrać status dla danego zamówienia, oraz dodać informację opisującą. Mamy tam także możliwość zaznaczenia check-boxów: poinformuj klienta oraz dołącz informacje. Po ustaleniu statusu klikamy w Aktualizuj.

Zaktualizowano 5 kwietnia 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Related Articles