Pokaż więcej...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Integracja z DHL – Instrukcja

DHL jest częścią Deutsche Post DHL – światowego lidera w dziedzinie usług pocztowych oraz logistycznych i składa się z wyspecjalizowanych jednostek, do których należą: DHL Express, DHL Parcel, DHL eCommerce, DHL Global Forwarding, DHL Fracht i DHL Supply Chain.

Rejestracja w DHL

Aby zarejestrować się w DHL:
  1. Wejdź na https://dhl24.com.pl/start/index.html, a następnie kliknij Załóż konto.
  2. Wypełnij formularz  rejestracji.
  3. W e-mailu otrzymasz ofertę współpracy z DHL oraz dane do logowania się w serwisie dhl24

Konfiguracja DHL w sklepie.

Aby zintegrować Twój sklep z kurierem DHL:
  1. Wskaż polecenie Konfiguracja >Sprzedaż >Wysyłka.
  2. Kliknij w przycisk Dodaj moduł, a następnie wprowadź jego nazwę, a z rozwijalnej listy
    Systemy zintegrowane wybierz DHL lub DHL Parcel, w zależności od konfigurowanego modułu.

  3. Sprawdź, czy moduł jest włączony, a następnie wypełnij tabelę zależności kosztu wysyłki od ceny/wagi
  4. Wybierz dostępne formy płatności i kliknij zapisz, a następnie wróć do edycji modułu, aby uzyskać dostęp do opcji związanych z DHL. Wprowadź login oraz hasło użytkownika API DHL w wersji V2. Podczas konfiguracji należy wprowadzić dane logowania do usług API w wersji V2, w tym celu prosimy o wysłanie swoich danych (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy) na adres pl.cim@dhl.com. Pamiętaj, że środowisko testowe i normalne to dwa różne konta DHL. Jeżeli masz aktywne konto, które nie jest testowe, w pozycji środowisko testowe wybierz Nie, a następnie wprowadź gabaryty paczki i kliknij Zapisz.

Nadawanie przesyłki z poziomu zamówienia

Aby nadać paczkę z poziomu panelu administracyjnego oraz wydrukować etykietę:
  1. Wybierz zamówienie, w którym klient wybrał DHL jako dostawcę i kliknij przy nim przycisk Edytuj.
  2. Przejdź na zakładkę Wysyłka, a następnie kliknij w Utwórz zamówienie

  3. Wypełnij odpowiednie pola w formularzu wysyłki. Zwróć uwagę na następujące pola: Ciężar – wartość nie może być zerowa
    Metoda płatności i Płatnik – Nadawca nie pokrywa kosztu dostawy gotówką. Jeżeli nadawca ma pokryć koszt wysyłki, należy w metodzie płatności wybrać przelew. Jeżeli płatnikiem jest odbiorca, to dopuszczalne są wszystkie metody płatności.
    Data nadania – Data powinna odpowiadać godzinom pracy kurierów DHL. Na przykład po godzinie 16:00 nie można podać dzisiejszej daty, data musi wskazywać na dzień roboczy.
    Opis zawartości – To pole nie może pozostać puste. Możesz tu wpisać informację, np, że przesyłka zawiera szkło.
  4. Kliknij w przycisk Wyślij zamówienie. W odpowiedzi otrzymasz numer nadania paczki.

    Pamiętaj, że jeżeli nadajesz paczkę z poziomu edycji zamówienia w sklepie, numer nadania paczki zostanie dodany automatycznie, oraz zostanie zmieniona opcja Czy wysłano towar naTak. Ponadto nadaną w ten sposób paczkę znajdziesz również w menu Klienci i zamówienia >Przesyłki. Po nadaniu paczki możesz również wydrukować etykietę za pomocą przycisku Wydrukuj etykietę, a także zamówić kuriera do odbioru paczki za pomocą opcji Zamów kuriera.
Zaktualizowano 13 marca 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Related Articles