Niemal każdy przewoźnik zintegrowany ze sklepami internetowymi oferuje w swoich usługach śledzenie przesyłki. Dzięki takiemu rozwiązaniu dowiesz się, gdzie obecnie znajduje się Twoja paczka, a także poznasz przewidywany termin jej dostarczenia. Sklepy działające na platformie sStore mogą wysyłać do klientów e-maile z linkami do śledzenia przesyłek, dzięki czemu po nadaniu paczki zostanie wysłana informacja o jej śledzeniu.
Uwaga!!!
W linku śledzenia znajduje się numer nadania. Zastąp go zmienną $nr_wysylki$. Dzięki temu sklep automatycznie uzupełni linki wysyłane do klientów odpowiednim numerem i link będzie prowadzić do monitorowania konkretnej przesyłki.
Jak dodać link do śledzenia przesyłki?
Aby dodać numer śledzenia przesyłki:
- Przejdź do menu Konfiguracja > Sprzedaż > Wysyłka,
- Przejdź do edycji modułu wysyłki, klikając w przycisk edycji na liście.
- W edycji wybranego modułu przejdź do pola Link śledzenia przesyłki.
- Wklej adres URL, na przykład w przypadku DPD: https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?p1=$nr_wysylki$. Pamiętaj, aby numer nadania paczki zastąpić zmienną $nr_wysylki$.
- Kliknij Zapisz.
Od teraz, gdy w zamówieniu wkleisz numer przesyłki lub zostanie on dodany automatycznie po nadaniu przesyłki przez system zintegrowany, na przykład DPD, klient będzie mógł śledzić paczkę z poziomu linka dostępnego w szczegółach zamówienia.