Za pomocą opcji Mailing możesz indywidualnie lub masowo rozesłać wiadomości e-mail do swoich klientów, na przykład informując ich o zmianie regulaminu Twojego sklepu. Pamiętaj jednak, że ta funkcja nie służy do celów marketingowych,
Jak wysłać mailing do klientów?
Aby wysłać mailing do klientów Twojego sklepu:
- Przejdź do menu Marketing > Mailing.
- Wybierz klienta lub grupę, na przykład Wszyscy klienci, jeśli wiadomość ma trafić do wszystkich klientów.
- Podaj adres Twojej skrzynki wychodzącej, będzie on również domyślnie uzupełniany podczas próby wysłania wiadomości.
- Wprowadź tytuł wiadomości oraz jej treść,
- Kliknij Wyślij e-mail. Zobaczysz stronę z podsumowaniem, która będzie zawierać grupę odbiorców oraz treść Twojej wiadomości.
- Kliknij w odpowiedni przycisk:
Wyślij e-mail – aby rozesłać wiadomość.
Powrót – aby powrócić do edycji treści wiadomości i grupy odbiorców.
Anuluj – aby zamknąć stronę mailingu i zrezygnować z jego rozesłania.
Podczas wysyłania wiadomości do Twoich klientów zobaczysz pasek postępu. Poczekaj, aż proces wysyłki się zakończy, zanim przejdziesz do innej strony sklepu.
Ważne uwagi
- Aby mailing mógł funkcjonować, w sklepie musisz mieć skonfigurowaną pocztę wychodzącą w menu Konfiguracja > Ustawienia podstawowe > E-mail.
- Jeżeli klient zarejestrowany w Twoim sklepie od dawna nie kupuje, a jego adres e-mail nie istnieje, istnieje ryzyko wysłania wiadomości do pułapki antyspamowej (Spamtrap) co może spowodować trafienie Twojej skrzynki wychodzącej na czarną listę.
- Opcja Mailing nie jest przeznaczona do wysyłania wiadomości marketingowych. Do tego celu służy bliźniacza funkcja Newsletter.