Tutaj zarządzasz banerami, masz również możliwość przeglądu statystyk odwiedzin, aktywacji i dezaktywacji wyświetlania oraz edycji i usuwania banerów.
Jak dodać banner?
Aby dodać nowy banner do sklepu:
- Przejdź do menu Marketing > Menadżer bannerów.
- Kliknij przycisk Dodaj.
- Wprowadź tytuł dla bannera oraz określ jego treść.
- Możesz również określić miejsce wyświetlania bannera, takie jak Nagłówek lub stopka sklepu, lewa lub prawa kolumna itd.
- Za pomocą opcji Obraz lub plik flash możesz stworzyć banner graficzny, jednak wtedy treść wprowadzona do edytora nie będzie brana pod uwagę. Jeżeli chcesz tworzyć banner tekstowy z elementami grafiki, niczego nie dodawaj w polu Obraz lub plik flash.
- Określ datę wygaśnięcia bannera i kliknij Wstaw.
Po dodaniu bannera na stronie sklepu, będzie on wyglądał na przykład tak:
Jak zarządzać dodanymi bannerami?
Możesz ukrywać utworzone bannery, edytować je i usuwać, a także sprawdzać statystyki ich wyświetleń. Aby to zrobić:
- Przejdź do Marketing > Menadżer bannerów > Lista bannerów. Pojawi się lista wszystkich stworzonych do tej pory bannerów wraz z datą rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania oraz informacją, czy dany banner jest wyświetlany w kolumnie Aktywność.
- Kliknij Edytuj przy wybranej pozycji.
- Po zakończeniu edycji bannera kliknij w przycisk Aktualizuj.
Klikając ikony w kolumnie Aktywność możesz włączyć lub wyłączyć wyświetlanie bannera.
Klikając w statystyki, możesz sprawdzić ilość i częstotliwość wyświetleń każdego z bannerów.
Jak zarabiać na wyświetlaniu bannerów?
Jeżeli posiadasz skrypt w Google Ads do wyświetlania reklam partnerów, możesz go umieścić również na stronie Twojego sklepu internetowego. Aby to zrobić: