Jeśli zmieniłeś strukturę sklepu lub strony – usunąłeś produkty, kategorie, artykuły – a chcesz aby użytkownicy oraz boty Google i innych wyszukiwarek, wchodząc na te strony nie widziały informacji typu „Strona której szukasz nie istnieje”, możesz skorzystać z przekierowań 301.
Czym są przekierowania i jak je stosować?
Użytkownik trafiający na Twoją stronę internetową, na której zawsze pod adresem XYZ znajdowała się jakaś konkretna, przydatna treść i nagle zniknęła, może być zdezorientowany. Nie ma jej, jest tylko komunikat: „Strona której szukasz nie istnieje”. Pewien rodzaj dezorientacji może odczuć także GoogleBot, który będzie musiał uwzględnić brak treści pod dotychczasowym adresem. Może to oczywiście przełożyć się negatywnie na widoczność e-sklepu lub strony WWW w wynikach wyszukiwania, co ma też znaczenia dla Twojego pozycjonowania.
Co można zrobić, aby Twój użytkownik, potencjalny klient lub bot wyszukiwarki, nie czuł się zagubiony? Wystarczy skorzystać z opcji przekierowania 301.
Jak zrobić przekierowania stron (linków) w usługach sStore / eBiznes.pl?
- Zaloguj się do panelu klienta i przejdź do usługi SKLEPU lub STRONY lub HOSTINGU ( w zależności od usługi, którą posiadasz, a z której chcesz zrobić przekierowania ).
2. Wybierz opcję Przekierowania strony i kliknij Dodaj przekierowanie.
3. Następnie należy podać podstronę (czyli link zaraz po adresie domeny) i miejsce docelowe (czyli cały link do strony docelowej), do której ma kierować przekierowanie.
W razie problemów lub gdy nie widzisz opcji przekierowań w swojej usłudze, napisz do nas.
Chcesz pozycjonować swój sklep internetowy lub stronę WWW?
Szukasz usług pozycjonowania?