Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny będący dowodem zakupu, który jest tak samo ważny, jak jego klasyczny, papierowy odpowiednik. Jak wiadomo, z drukowaniem tradycyjnych paragonów są wiązane koszty, które można zredukować nawet o 80% za pomocą integracji z eparagony.pl
Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorcy mogą również dbać o środowisko, redukując obieg papieru w firmie.
Co to jest eparagon?
Jest to dokument fiskalny w postaci elektronicznej, który całkowicie zastępuje wersję papierową. Istotną zaletą eparagonu jest to, że konsument ma do niego dostęp przez cały czas w okresie trzechy lat od jego wystawienia. Taki paragon również może posłużyć do zwrotu zakupionego towaru oraz do złożenia reklamacji.
Czy wystawiając eparagon potrzebuję drukarkę fiskalną?
Tak, drukarka fiskalna nadal obowiązuje, jednak nie służy już do drukowania wersji papierowej, lecz do generowania paragonów elektronicznych. Należy również pamiętać, że taka drukarka również wymaga homologacji oraz konfiguracji z eparagony.pl przez serwisanta. Listę obsługiwanych drukarek znajdziesz w serwisie eparagony.pl.
Kto może wystawiać paragony elektroniczne – eparagony?
Paragony w wersji elektronicznej może wystawić każdy podatnik. Branża oraz sposób działalności i wielkość przedsiębiorstwa nie ma tu żadnego znaczenia. Aby wystawiać paragony, należy jedynie posiadać odpowiednią drukarkę fiskalną online.
Dlaczego warto wystawiać eparagony w sklepie internetowym?
Wystawianie e-paragonów zwalnia sprzedawcę z konieczności drukowania papierowych wersji. Ta z pozoru niewielka zmiana znacząco wpływa na operacje w sklepie e-commerce:
– Pracownik nie musi już czekać na wydruk paragonu ani umieszczać go w paczce.
– Nie ma potrzeby wystawiania imiennych faktur do paragonów i ich późniejszego archiwizowania, co eliminuje koszty związane z tym procesem.
– Proces fiskalizacji jest w pełni zautomatyzowany.
– Koszty fiskalizacji mogą zmniejszyć się nawet o 80%, dzięki oszczędności czasu pracy, energii, papieru i redukcji kosztów sprzętu.
– Logistyka staje się bardziej efektywna, a procesy księgowe prostsze.
– E-paragony to również wygoda dla klienta: zamiast łatwego do zgubienia papierowego dowodu zakupu, klient otrzymuje trwałą wersję elektroniczną dostępną 24/7/365. Rozwiązanie to wspiera również ekologię poprzez zmniejszenie zużycia papieru w firmie.
Jak skonfigurować w sklepie internetowym sStore eparagony.pl?
Sklepy internetowe sStore mają integrację z eparagony.pl i mają możliwość wystawiania e-paragonów dzięki integracji z eparagony.pl. Dane niezbędne do działania usługi e-paragonów pozyskać można na https://www.eparagony.pl rejestrując się na wskazanej stronie.
Dane z serwisu eparagony.pl będą potrzebne do konfiguracji usługi w panelu administracyjnym sklepu internetowego sStore oraz programu Printer, który służy do połączenia pomiędzy e-sklepem a serwisem eparagony.pl .
Program Printer dla eparagony.pl możesz pobrać z ….
Następnie skonfiguruj go zgdnie z poniższą instrukcją …
………….
Konfiguracja użytkownika w panelu administracyjnym sklepu sStore
Wybierz w menu panelu sklepu Konfiguracja > Integracje > Inne > eparagony.pl i kliknij w przycisk „Skonfiguruj” .
Później uzupełnij pozycje z danymi pozyskanymi z serwisu eparagony.pl.
Jak wystawiać eparagony w sklepie internetowym sStore?
Aby wystawić eparagon dla konkretnego zamówienia, wystarczy na liście zamówień wybrać przycisk paragonu.