1. Home
  2. Sklep internetowy sStore
  3. Produkty i kategorie
  4. Opcje produktów
  5. Jak w sklepach sStore dodać produkt w wielu wariantach, różnych opcjach, np. w różnych rozmiarach?

Pokaż więcej...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Jak w sklepach sStore dodać produkt w wielu wariantach, różnych opcjach, np. w różnych rozmiarach?

Prowadząc sklep internetowy na platformie sStore możesz sprzedawać produkty w różnych wariantach, na przykład kolorach, rozmiarach, wzorach itd. Wszystko to możliwe jest dzięki opcjom produktów, które możesz dodawać do produktów w sklepie.

Jak stworzyć opcje produktów?

Należy tu zauważyć, że możemy tworzyć opcje produktów dwóch różnych typów, czyli wybór wartości lub podawanie rozmiarów.

Tworzenie opcji wyboru

Aby utworzyć opcje produktów:

  1. Przejdź do menu Produkty i kategorie > Opcje produktów.
  2. W prawym górnym rogu kliknij przycisk +, aby dodać nową opcję, na przykład rozmiar.
  3. Wybierz typ opcji Wybór wartości, a następnie określ jej nazwę.
  4. Kliknij Dodaj, aby stworzyć opcję.
  5. Przejdź na zakładkę Wartości opcji. Zobaczysz w tym miejscu wszystkie utworzone do tej pory opcje produktów wraz z ich wartościami i przynależnością do wybranych kategorii.
  6. Kliknij przycisk +, aby rozpocząć tworzenie nowej wartości.
  7. Wybierz opcję, dla której tworzysz nową wartość, a następnie określ jej nazwę i kliknij Dodaj. Powtarzaj te czynności, aż stworzysz wszystkie potrzebne wartości.
  8. Opcjonalnie do każdej wartości opcji możesz dodawać zdjęcia. Będą one widoczne zamiast nazw opcji w przypadku, gdy jako sposób wyboru opcji zostanie ustawione pole radio, zamiast pola select w menu Konfiguracja > Produkty > Ustawienia produktów – sposób wyboru opcji.
  9. Przejdź do edycji produktu, do którego chcesz dodać opcje w menu Produkty i kategorie > Lista produktów i kategorii, a następnie kliknij przycisk edycji przy wybranym  produkcie.
  10. Przejdź na zakładkę Opcje, a następnie zaznacz te wartości, które mają występować w edytowanym produkcie. Jeżeli produkt posiada dodatkowe zdjęcie, które przedstawia jego wygląd z wybraną wartością opcji, możesz to zdjęcie powiązać z opcją. Możliwe jest także wprowadzenie przyrostu ceny zależnego od opcji, co przedstawiono na poniższym zrzucie.
  11. Kliknij Zapisz i wróć do listy, aby zakończyć dodawanie opcji.

Tworzenie opcji z określaniem wymiarów

Sklepy internetowe działające na oprogramowaniu sStore oferują również funkcję, która pozwala na dodanie opcji (wariantów) do produktów, gdzie klienci mogą samodzielnie wprowadzać określone wartości na stronie produktu. Jest to bardzo użyteczne, szczególnie dla sklepów sprzedających produkty na wymiar, takie jak firany czy inne materiały. Zamiast tworzyć mnóstwo opcji dotyczących szerokości czy wysokości, sklep może po prostu ustalić minimalne i maksymalne parametry, a klient sam wprowadza wymagane wartości.

Aby rozpocząć tworzenie opcji z możliwością podawania wymiarów przez klienta:
  1. Przejdź do menu Produkty i kategorie > Opcje produktów.
  2. Nad listą opcji kliknij przycisk +, aby rozpocząć tworzenie nowej opcji.
  3. Jako typ opcji wybierz Wpisywanie wymiarów przez klienta. Ten typ opcji nie wymaga tworzenia wartości.
  4. Wprowadź nazwę opcji, na przykład wymiary firany, a następnie podaj nazwy dla pól, na przykład szerokość i długość, a także określ jednostki miar.
  5. Kliknij przycisk Dodaj, aby utworzyć opcję.
  6. Przejdź do edycji produktu, a następnie otwórz zakładkę Opcje.
  7. Włącz wybraną opcję w edytowanym produkcie oraz jej wartości. Możesz też indywidualnie określić minimalne i maksymalne rozmiary, których nie można przekroczyć.

Uwagi

  1. Cena podstawowa podana w produkcie obowiązuje dla rozmiarów domyślnych. Na przykład jeżeli wprowadziłeś cenę firany 150 zł i określiłeś dla niej domyślne rozmiary 80×150 cm, to taką cenę oraz wymiary zobaczy klient po wejściu na stronę produktu.
  2. Cena produktu jest liczona proporcjonalnie do zmiany powierzchni w stosunku do powierzchni wynikającej z rozmiarów domyślnych. Na przykład jeżeli firana o rozmiarach 80×150 cm kosztuje 150 zł, to zmiana rozmiaru na 80 cm x 100 cm spowoduje zmianę ceny na 100 zł zgodnie z algorytmem
    150 cm : 100 cm = 1.5 x zmiany zmiany powierzchni.
    Cena 150 zł : 1.5 = 100 zł.
  3. Jeżeli opcje podawania rozmiaru nie wyświetlają się na karcie produktu, należy wyłączyć opcję Przycisk do koszyka przy każdej opcji w menu Konfiguracja > Produkty > Ustawienia produktów.

Po dodaniu opcji do produktu, jego strona może wyglądać tak

Zaktualizowano 10 kwietnia 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Related Articles