Jeżeli przenosisz produkty z innego sklepu, na dowolnym oprogramowaniu, które posiada możliwość eksportu produktów do pliku CSV, możesz w łatwy i wygodny sposób zaimportować je do sklepu założonego na naszej platformie sStore. Jest to bardzo przydatna funkcja dla tych, którzy planują przenieść swój dotychczasowy sklep do nas.
Jak zaimportować produkty z dowolnego pliku CSV?
Aby przenieść produkty z innego sklepu do sklepu sStore, musisz najpierw wygenerować plik XSC z ofertą produktową i zapisać go na dysku urządzenia. Następnie taki plik wgraj do sklepu na platformie sStore i wskaż odpowiedni typ danych z kopumn tego pliku. Aby to zrobić:
- Przejdź do Produkty i kategorie > Aktualizacja produktów > Import pliku CSV z innego sklepu.
- Przeciągnij plik z eksploratora plików do okna sklepu.
- Wybierz, czy chcesz zaimportować wszystkie produkty do sklepu jako nowe, czy chcesz je zaktualizować na podstawie nazwy, kodu lub EAN. Jeśli zakładasz nowy sklep, w którym jeszcze nie ma produktów, zaznacz opcję Dodaj wszystkie produkty jako nowe i kliknij Dalej.
- Po odczytaniu struktury pliku przypisz odpowiednie pola z pliku XML do typu danych w sklepie. Pola oznaczone kolorem czerwonym są polami obowiązkowymi, dla których nie została jeszcze wybrana odpowiednia kolumna z pliku CSV.
- Po poprawnym zmapowaniu pól w prawej części okna zobaczysz dane przykładowego produktu. Na tej podstawie możesz łatwo zorientować się, czy pola są prawidłowo zmapowane.
- Kliknij Dalej, aby rozpocząć import/aktualizację produktów.
- Po zakończeniu importu zobaczysz stronę z podsumowaniem importu/aktualizacji. Jeżeli chcesz zaimportować inny plik, kliknij Powrót do wyboru pliku.
Uwaga!
Obecnie każdy import pliku CSV wymaga każdorazowego zmapowania kolumn. W kolejnej aktualizacji sklep będzie już zapamiętywał pola na podstawie struktury ostatnio wgranego pliku. Jeżeli będziesz wgrywać plik z tego samego źródła o takiej samej strukturze, co poprzednim razem w celu aktualizacji produktów, mapowanie kolumn nie będzie już konieczne.