Aby integracja sklepu internetowego z Allegro działała prawidłowo, sklep powinien korzystać z nowego Restapi Allegro, musisz więc ustawić moduł Ofert Allegro w menu Aukcje > Konfiguracja modułu Allegro.
Jeżeli masz już ustawiony moduł ofert Allegro prawidłowo, a jednak występują w Twoim sklepie jakieś problemy (produkty wystawione przez sklep internetowy nie aktualizują się na Allegro, oferty ze stanami 0 nie zamykają się, nie tworzą się zamówienia w sklepie z ofert sprzedanych, zakończone oferty nie wystawiają się ponownie, itd.) to musisz dodać nowe RestApi Allegro (nową aplikację Allegro) lub edytować obecne RestApi Allegro.
Różne problemy związane są także z tym, że Allegro w ostatnim czasie wprowadza wiele nowych zmian i wprowadza pewne ograniczenia, np. czas ważności tokena potrzebnego do autoryzacji aplikacji poprzez RestApi Allegro!
Jak rozwiązać problem z RestApi Allegro?
Wybierz w menu Aukcje > Konfiguracja modułu Allegro.
Z przycisków po prawej stronie wybierz przycisk „?” oznaczony jako Sprawdź RestApi Allegro.
Sklep sprawdzi czy RestApi Allegro jest poprawnie skonfigurowane. Jeżeli dane nie są poprawne lub token stracił ważność, należy edytować konto RestApi Allegro, w którym wystąpił problem.
Przejdź z powrotem do Aukcje > Konfiguracja modułu Allegro i edytuj konto, w którym wystąpił problem.
Na dole strony z edycją konta RestApi kliknij w Zapisz.
Na końcu powinna pojawić się strona logowania do Allegro!
Uwaga!
Jeżeli nie zobaczysz strony logowania do Allegro w końcowym etapie oznacza to, że jesteś już zalogowany na koncie Allegro. Upewnij się, że jesteś zalogowany na prawidłowym koncie. Obecnie możliwość wystawiania ofert na Allegro poprzez restApi jest możliwe tylko dla kont firmowych.
Na samym końcu powinien pojawić się napis „Zapisano domyślne ustawienia dla wybranego konta.”
Uwaga!
Integracja sklepu z Allegro może również przestać działać, gdy Twoje konto Allegro zostanie zablokowane w przypadku zbyt wielu błędnych logowań przez przeglądarkę lub w skutek niepoprawnych wywołań przez klucz API, gdy straci on ważność.
W takim przypadku zaloguj się przez przeglądarkę na swoje konto Allegro i wpisz kod zabezpieczający otrzymany w wiadomości SMS od Allegro.
Uwaga! Jeżeli po zalogowaniu się do konta w serwisie Allegro.pl pojawi się komunikat „Nie możemy wyświetlić strony. Numer błędu: ……………..”, to musisz wrócić do strony edycji konta Allegro RestApi w sklepie (klikając w przejdź wstecz, w swojej przeglądarce internetowej) i kliknąć w linka „Strona do zarządzania aplikacjami Allegro” aby przejść na stronę https://apps.developer.allegro.pl/ .
Zwróć jednak wcześniej uwagę jaki powinien być adres WWW dla Twojej aplikacji (w zarządzaniu aplikacjami Allegro to Redirect URIs) , znajdziesz go pod pozycją „Adres aplikacji” na stronie edycji Allegro WebAPI w sklepie. Ten sam adres musi znajdować się na stronie do zarządzania aplikacjami Allegro (Redirect URIs). Ten adres także zmieni się gdy wcześniej nie miałeś załączonego szyfrowania i nie miałeś zainstalowanego certyfikatu SSL w sklepie, a teraz już go masz (wcześniej adres miał na początku http a po załączeniu szyfrowania i certyfikatu SSL ma mieć https).
Więc jeżeli Adres aplikacji w Twoim sklepie różni się od tego w zarządzaniu aplikacjami w Allegro.pl, musisz dodać nową aplikację (obecnie nie da się edytować ani usuwać aplikacji w Allegro.pl) klikając w „Zarejestruj nową aplikację”
Uwaga!
Obecnie tworzenie tokena wymaga włączenia dwuetapowego logowania z użyciem kodów weryfikacyjnych SMS. Jeśli na Twoim koncie Allegro nie jest ta opcja włączona, zostaniesz przekierowany automatycznie do konfiguracji logowania dwuskładnikowego. Logowanie dwuskładnikowe nie ma wpływu na działanie tokenów. Nawet, jeżeli po stworzeniu kluczy Allegro wyłączysz dwuskładnikowe logowanie, integracja sklepu z Allegro nadal będzie działać poprawnie.
Wpisz opis (nazwę aplikacji/konta RestApi) i poniżej uzupełnij Adresy URl do przekierowania – znajdziesz go pod pozycją „Adres aplikacji” na stronie edycji Allegro RestApi w sklepie. Zaakceptuj regulaminy i kliknij Dodaj.
Skopiuj nowy klucz Client ID / Restapi key oraz Client Secret i dodaj go do swojego sklepu – na stronie edycji Allegro Restapi.
Po zapisaniu danych pojawi się poniższa strona z komunikatem Allegro o próbie powiązania zewnętrznej aplikacji z Twoim kontem. Oczywiście potwierdź, klikając w „Zgadzam się”
Po potwierdzeniu powinna pokazać się strona sklepu z edycją Allegro WebAPI i informacją „Zapisano domyślne ustawienia dla wybranego konta.”
Teraz możesz sprawdzić czy wszystkie konta Allegro RestApi w Twoim sklepie są poprawnie skonfigurowane, co jest podstawą do poprawnego działania integracji sklepu internetowego z Allegro.pl.
W tym celu kliknij w przycisk Sprawdź RestApi Allegro w górnym prawym rogu (ze znakiem „?”).
Powinna pojawić się lista ze skonfigurowanymi kontami RestApiAllegro.
Oczywiście nie zalecamy konfigurowania (dodawania do e-sklepu) więcej niż 3 API Allegro! Przy większej ilości kont RestApi Allegro, mogą w sklepie występować różnego rodzaju problemy (produkty wystawione przez sklep internetowy nie aktualizują się na Allegro, oferty ze stanami 0 nie zamykają się, nie tworzą się zamówienia w sklepie z ofert sprzedanych, zakończone oferty nie wystawiają się ponownie, itd.).