Sklep na platformie sStore wysyła automatyczne wiadomości e-mail do klientów, informując ich o różnych zdarzeniach, takich jak reset lub zmiana hasła, złożenie lub aktualizacja zamówienia, powiadomienie o dostępności obserwowanego produktu itd.
Jak zarządzać szablonami e-mail w sklepie?
Aby zarządzać szablonami e-mail wysyłanych do klientów, w tym zmieniać ich treść oraz tłumaczyć na różne języki, zaloguj się do panelu administratora sklepu, a następnie:
- Przejdź do menu Wygląd i treść > Szablony e-mail.
- Odszukaj na liście szablon, którego treść lub tłumaczenie chcesz zmienić, a następnie kliknij przy nim przycisk Edytuj.
- Edytuj treść szablonu, zwracając uwagę na znaczniki umieszczane pomiędzy znakami #, takie jak #NUMER_ZAMOWIENIA#, #KOMENTARZ_ZAMOWIENIA# itd. Każda z tych zmiennych będzie zastępowana odpowiednią treścią.
- Lista podpowiedzi zmiennych do użycia w treści szablonu znajduje się pod oknem edycji. Aby zakończyć, kliknij przycisk Zapisz i wróć do listy.
Jak stworzyć indywidualny szablon e-mail dla statusu zamówienia?
Sklep standardowo przesyła e-mail z pozycji Aktualizacja zamówienia w momencie, gdy zmienisz jego status. Jeżeli jednak treści e-maili dla konkretnych statusów zamówień mają się wyróżniać, możesz utworzyć indywidualne treści dla każdego statusu osobno. W przypadku braku treści dla jakiegoś statusu zamówienia, zostanie wysłana treść z szablonu Aktualizacja zamówienia. Aby zmienić treść e-maila dla konkretnego statusu zamówienia:
- Przejdź do Wygląd i treść > Szablony e-mail.
- Przewiń listę szablonów na sam dół i rozwiń sekcję SZABLONY DLA STATUSÓW ZAMÓWIEŃ.
- Przejdź do edycji treści dla wybranego statusu, włącz go i utwórz dla niego indywidualną treść. W poniższym przykładzie przedstawiono edycję treści dla statusu Wysłane.
- Kliknij Zapisz i wróć do listy, aby zapisać zmiany w treści.
Uwagi końcowe
Jeżeli sprzedajesz na Allegro i otrzymasz upomnienie od Allegro o wysyłaniu wiadomości do klientów Allegro z poziomu Twojego sklepu upewnij się, że statusy Nowe zamówienie Allegro oraz Przetwarzanie Allegro są wyłączone.
Aby sklep mógł prawidłowo informować klientów o wszelkich zdarzeniach, musisz mieć prawidłowo skonfigurowane wysyłanie wiadomości e-mail przez sklep w menu Konfiguracja > Ustawienia podstawowe > E-mail.