Za pomocą menu Narzędzia > Narzędzia webmastera i poszczególnych zakładek możesz w sklepie umieszczać różne skrypty zewnętrzne, takie jak okno zewnętrznego czatu, kod Google Analitics, dodatkowe skrypty na kartach produktu oraz plik robots.txt, dzięki któremu możesz mieć wpływ na indeksowanie podstron Twojego sklepu w wyszukiwarkach, jak na przykład Google.
Dodatkowy kod javascript w sekcji Head
W tym miejscu możesz umieszczać dodatkowe skrypty zewnętrzne, które będą dodawane w kodzie nagłówka sklepu, czyli w sekcji Head. Skrypty umieszczane w tym miejscu na ogół nie wpływają na wygląd sklepu i nie dodają żadnych wizualnych ani klikalnych elementów w sklepie, ale mogą pozwalać na umieszczanie dodatkowych skryptów śledzenia lub gromadzenia statystyk odwiedzin sklepu.
Dodatkowy kod javascript w sekcji Body.
W analogiczny sposób możesz umieszczać zewnętrzne skrypty w sekcji Head, takie jak skrypt wyświetlający zewnętrzny komunikator, widget do zbierania opinii o sklepie itd. Dodatkowo okno jest podzielone na trzy sekcje:
- Dodatkowy kod w sekcji Body – Umieszcza skrypt zaraz po otwierającym znaczniku Body i działa na wszystkich podstronach Twojego sklepu.
- Strona kategorii – Skrypt jest umieszczany wyłącznie na stronach kategorii, które przedstawiają listę produktów w Twoim sklepie. Dzięki temu możesz wkleić skrypt zbierający statystyki, który pozwoli Ci zorientować się, które kategorie Twojego sklepu są najczęściej odwiedzane przez klientów.
-
Strony inne niż kategorii – Pozwala umieścić dodatkowy skrypt na pozostałych podstronach sklepu z wykluczeniem stron kategorii.
Dodatkowe linki w stopce
Oprócz linków do kategorii i stron tron informacyjnych sklepu, możesz umieszczać w stopce również linki do serwisów zewnętrznych, na przykład do strony firmowej, profilu na Facebooku lub do stron partnerów biznesowych, z którymi współpracujesz. Dodatkowe linki będą wyświetlane na samym dole sklepu, poniżej sekcji stopki. Poniższy przykład pokazuje zewnętrzne linki do naszego serwisu eBiznes.
Tak mogą wyglądać linki w stopce Twojego s klepu.
Meta tagi
Jest to miejsce pozwalające na umieszczanie tagów identyfikujących Twoją stronę w konsoli Google. Możesz wstawić tutaj kod Google Site Verification.
Dodatkowy kod na karcie produktu
Możesz w tym miejscu umieścić skrypt, który będzie działał w sekcji Body na stronie produktu. Dzięki temu oknu możesz umieścić część skryptu, który będzie zbierał informację o konkretnym produkcie, który przegląda klient, wstawiając odpowiednie zmienne
- #PRODUCT_ID# – Numer ID produktu
- #PRODUCT_NAME# – Nazwa produktu
- #PRODUCT_PRICE# – Cena brutto produktu.
Dodatkowy kod na stronie koszyka
W tym miejscu możesz umieścić skrypt, który wyświetli się na stronie koszyka pod przyciskiem potwierdzającym złożenie zamówienia. Możesz dzięki temu umieścić skrypt dla usług markedingu dynamicznego, które będą sprawdzać, czy klient dokonał zamówienia, czy opuścił koszyk bez dokonywania zakupu.
Plik robots.txt i sitemap
W sklepach możesz dodawać i modyfikować plik robots.txt, który pozwoli dodać lub wykluczyć konkretne strony sklepu z indeksowania przez Google Bot lub Bing bot.
Mapa strony sklepu to plik XML, który zawiera wszystkie linki z Twojego sklepu www i jest dostępna pod adresem twojadomena/site
map.xml. Ten link możesz łatwo skopiować bezpośrednio z panelu sklepu.
Pobrana mapa strony może mieć następującą postać.