Pokaż więcej...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Jak dodać płatność PayU w sklepie sStore?

PayU to system płatności eletronicznych adresowany do wszystkich serwisów o charakterze e-Commerce. Płatności PayU to szybkie, bezpieczne i proste metody zapłaty za towary oraz usługi oferowane w Internecie, tak aby klienci odczuwali pełen komfort i wygodę.

PayU oferuje wygodne i bezpieczne metody płatności: karty, przelewy elektroniczne, raty, odroczona płatność, cykliczna płatność, zapłata jednym kliknięciem.

W celu integracji płatności PayU z systemem sklepu musisz się zarejestrować na stronie PayU.

Po dokonaniu rejestracji i aktywacji konta zaloguj się do panelu PayU, a następnie przeprowadź wstępną konfigurację. Pamiętaj również o przesłaniu dokumentów tożsamości oraz dokumentów firmowych w celu ich weryfikacji przez PayU, jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej. W przypadku braku weryfikacji danych przez PayU, klienci nie będą mogli wybrać kanałów płatności nawet jeśli klucze API będą poprawnie wprowadzone. 

W panelu na stronie PayU.pl dokonaj wstępnej konfiguracji podając 3 adresy:

Adres powrotu błędnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php?error=%error%&payment_error=platnosci
Adres powrotu pozytywnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php
Adres raportów: http://TWOJADOMENA.PL/ext/modules/payment/platnosci/raport.php

Pamiętaj również, aby w kodowaniu danych ustawić UTF-8. Użycie innego kodowania będzie powodowało problemy z weryfikacją podpisu SIG u klientów, którzy podali polskie znaki ą, ę, ś, itd w swoich danych przy rejestracji w sklepie.
Odpowiednie adresy do wklejenia w PayU znajdziesz w panelu sklepu w menu Konfiguracja >Integracje >Systemy płatności.
Uwaga!
Podczas konfiguracji połączenia z PayU dostępne są dwie metody Rest api oraz Classic api. Aby poprawnie zintegrować sklep z PayU z możliwością obsługi kart płatniczych, należy wybrać metodę RestApi.
Po wprowadzeniu wszystkich ścieżek, kliknij w Dodaj sklep. Jeżeli wszystkie wprowadzone ścieżki są poprawne, uzyskasz niezbędne klucze MD5 oraz ID partnera do przewalutowania.
Następnie przejdź do panelu administracyjnego Twojego sklepu, do działu Konfiguracja > SprzedażPłatności, i klikając w ikonę przy pozycji PayU zainstaluj moduł.
A następnie edytuj go zgodnie ze wskazówkami podawanymi w oknie edycji:
Jeżeli korzystasz z nowego PayU, umożliwiające płatność obcą walutą przez przewalutowanie, do autoryzacji wystarczy tylko drugi klucz MD5, należy też podać PartnerID do przewalutowania.
Uwaga!
Jeżeli po wybraniu płatności PayU i kliknięciu w Zakończ i zapłać w koszyku pojawi się Błąd parametru SIG, należy włączyć listę kanałów płatności, ponieważ wybrany kanał płatności (np. Płacę z IPKO) jest jednym z parametrów SIG.
W tym samym oknie skonfiguruj również zmiany statusów zamówień zależnych od stanu przetwarzania płatności, wybierając status dla przetwarzania wpłaty, opłacenia i odrzucenia płatności.
Uwaga!
Za pomocą PayU klienci Twojego sklepu mogą również płacić obcą walutą. W przypadku wyboru innej waluty niż polski złoty (PLN) zamiast kanałów płatności pojawi się okienko do płatności kartą. Sposób działania płatności PayU jest uzależniony wyłącznie od waluty, a nie od lokalizacji i języka. Oznacza to, że klienci korzystający ze sklepu w polskiej wersji językowej chcący płacić inną walutą, będą mieli wyłącznie dostęp do płatności kartą z możliwością przewalutowania na Polski złoty zgodnie z aktualnym kursem NBP.
Zaktualizowano 18 kwietnia 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Related Articles