Wprowadzenie do Google Shopping i Google Merchant Center
Google Shopping, znane również jako Google Zakupy, to usługa reklamowa oferowana przez Google, która umożliwia sprzedawcom promowanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania Google. Działa na zasadzie porównywarki cen, prezentując użytkownikom różne oferty produktów od wielu sprzedawców w jednym miejscu. Google Shopping jest szczególnie przydatne dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć widoczność swoich produktów w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej klientów do swojego sklepu internetowego.
Aby skorzystać z Google Shopping, sprzedawcy muszą korzystać z narzędzia o nazwie Google Merchant Center. Google Merchant Center to narzędzie, które umożliwia sprzedawcom zarządzanie informacjami o swoich produktach i sklepach, takimi jak ceny, opisy, zdjęcia i dane dotyczące dostępności. Te informacje są następnie wykorzystywane do tworzenia reklam produktowych w Google Shopping, a także Map Google, YouTube i innych witryn i aplikacji Google.
Oto, jak działa proces:
1. Sprzedawca tworzy konto w Google Merchant Center i konfiguruje ustawienia sklepu.
2. Sprzedawca przesyła dane o produktach do Merchant Center, zwykle za pomocą pliku danych produktów – Feed XML (plik XML).
3. Google przetwarza dane o produktach i tworzy reklamy produktowe, które są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google i na innych stronach w sieci reklamowej Google, np.: Mapach Google, YouTube i innych witryn i aplikacji Google – w zależności od tego, które usługi wybierze Sprzedawca.
4. Użytkownicy mogą kliknąć na reklamy produktowe, aby uzyskać więcej informacji o produkcie lub dokonać zakupu na stronie internetowej Sprzedawcy – czyli w sklepie internetowym.
Google Shopping i Google Merchant Center są potężnymi narzędziami dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć swoją obecność online i sprzedaż. Umożliwiają one sprzedawcom dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów i prezentowanie swoich produktów w atrakcyjny i skuteczny sposób!
Chcesz zlecić profesjonalistom skonfigurowanie usługi wraz z optymalizacją?
Od czego zacząć?
Uwaga, Google wymaga aby sklep internetowy posiadał protokół HTTPS (szyfrowane połączenie). Jeżeli Twój sklep nie posiada certyfikatu SSL możesz zamówić go już teraz na stronie ➡️
Zarejestruj się na stronie Google Merchant Center i zweryfikuj swój sklep internetowy:
1. Wejdź na stronę https://www.google.pl/intl/pl/retail/solutions/merchant-center/#?modal_active=none i zaloguj się do swojego konta Google. Jeżeli nie masz konta w Merchant Center, zarejestruj się.
2. Wprowadź podstawowe informacje dotyczące sklepu: Wybierz kraj, wpisz nazwę Twojego sklepu oraz wklej jego adres URL. Jeżeli Twój sklep zawiera asortyment przeznaczony tylko dla osób pełnoletnich, zaznacz pole Moja witryna zawiera produkty dla dorosłych, a następnie kliknij Dalej.
3. Zaakceptuj warunki rejestracji sklepu w Google Merchant Center i kliknij Dalej.
4. Zweryfikuj swoją witrynę sklepu internetowego. W tym celu rozwiń sekcję Inne metody, a następnie wybierz opcję Tag HTML i skopiuj tag z ramki.
5. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu i przejdź do Narzędzia > Narzędzia webmastera > Meta tagi.
6. Wklej skopiowany kod i kliknij Zapisz
7. Przejdź na stronę weryfikacji strony i kliknij w przycisk Zweryfikuj i zgłoś prawa, a następnie Zakończ.
UWAGA!
Nie możesz zapomnieć o ustawieniach dostawy w Google Merchant Center!
Gdy przesyłasz swoje produkty do Google Merchant Center, podajesz także informacje o opłatach za dostawę. Twoje ustawienia dostawy są używane w programach Google, takich jak reklamy produktowe i Shopping Actions. Koszty dostawy są najczęstszym powodem rezygnacji z zakupu wybranego produktu, dlatego warto upewnić się, że ustawienia dostawy są dokładnie określone i aktualne.
Ze względu, że przesyłanie danych o dostawach w pliku XML jest trudne, bo koszty dostawy są obliczane tak naprawdę w koszyku sklepu, informacje o dostawach ( kosztach wysyłki ) trzeba dodać w panelu w Google Merchant Center.
Instrukcja z konfiguracją ustawień dostawy w Google Merchant Center znajduje się tutaj https://support.google.com/merchants/answer/6069284 .
Chcesz zlecić profesjonalistom skonfigurowanie usługi wraz z optymalizacją?
Zlecenie usługi konfiguracji Google Merchant Center i Google Shopping profesjonalistom ma wiele zalet dla właścicieli sklepów internetowych. Oto kilka z nich:
1. Oszczędność czasu: Konfiguracja i zarządzanie Google Merchant Center i Google Shopping może być skomplikowane i czasochłonne. Zlecając te zadania profesjonalistom, właściciele sklepów mogą skupić się na innych aspektach prowadzenia biznesu.
2. Optymalizacja reklam: Agencje marketingowe i reklamowe mają doświadczenie w optymalizacji reklam produktowych, co może prowadzić do zwiększenia widoczności, klikalności i konwersji. Mogą również pomóc w doborze odpowiednich słów kluczowych i strategii licytacji.
3. Zgodność z wytycznymi: Google ma konkretne wytyczne dotyczące jakości danych produktowych i reklam. Profesjonalna agencja marketingowa może pomóc w zapewnieniu zgodności z tymi wytycznymi, co może zwiększyć szanse na sukces kampanii.
4. Analiza i raportowanie: Profesjonaliści mogą dostarczać regularne raporty na temat wyników kampanii, co pozwala właścicielom sklepów na monitorowanie skuteczności reklam i podejmowanie informowanych decyzji dotyczących strategii marketingowej.
5. Wsparcie techniczne: W razie problemów z konfiguracją lub zarządzaniem kontem Google Merchant Center i Google Shopping, agencja marketingowa eBiznes.pl może zapewnić szybkie wsparcie techniczne i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
W skrócie, zlecanie usługi konfiguracji Google Merchant Center i Google Shopping profesjonalistom, np. Agencji marketingowej eBiznes.pl, może prowadzić do bardziej skutecznych kampanii reklamowych, oszczędności czasu i zasobów oraz lepszego zrozumienia wyników i strategii marketingowej.