1. Home
  2. Sklep internetowy sStore
  3. Konfiguracja - ustawienia
  4. Płatności
  5. Jak włączyć w sklepie internetowym sStore płatności online PayU?

Pokaż więcej...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Jak włączyć w sklepie internetowym sStore płatności online PayU?

PayU to popularny system płatności online, który umożliwia łatwe i szybkie dokonywanie transakcji za pomocą różnych metod płatności, takich jak: Blik, karty płatnicze, przelewy bankowe, portfele internetowe Google Pay oraz inne, a także płatności ratalne i płatności

PayU działa w wielu krajach, w tym w Polsce, Czechach, Turcji, Brazylii, Indiach, Meksyku i innych. System oferuje łatwą integrację z różnymi platformami e-commerce, co ułatwia korzystanie z niego przez właścicieli sklepów internetowych.

PayU posiada wiele funkcjonalności, takich jak np. rozwiązania antyfraudowe, szybkie rozliczenia transakcji, a także możliwość tworzenia abonamentów i subskrypcji. Dzięki temu PayU jest wygodnym i bezpiecznym sposobem dokonywania płatności online dla klientów oraz dla właścicieli sklepów internetowych.

W celu integracji płatności PayU z systemem sklepu musisz się zarejestrować na stronie PayU.

Po dokonaniu rejestracji i aktywacji konta zaloguj się do panelu PayU, a następnie przeprowadź wstępną konfigurację.


W panelu na stronie PayU.pl dokonaj wstępnej konfiguracji podając 3 adresy:
Adres powrotu błędnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php?error=%error%&payment_error=platnosci
Adres powrotu pozytywnego: http://TWOJADOMENA.PL/checkout_success.php
Adres raportów: http://TWOJADOMENA.PL/ext/modules/payment/platnosci/raport.php
Pamiętaj również, aby w kodowaniu danych ustawić UTF-8. Użycie innego kodowania będzie powodowało problemy z weryfikacją podpisu SIG u klientów, którzy podali polskie znaki ą, ę, ś, itd w swoich danych przy rejestracji w sklepie.
Odpowiednie adresy do wklejenia w PayU znajdziesz w panelu sklepu w menu Konfiguracja >Integracje >Systemy płatności.
UWAGA!!!

Zwróć uwagę na to, która metoda jest użyta „classic api” czy „rest api” następnie w panelu sklepu wybierz:

Moduł PayU jeśli korzystasz z metody classic api.
Moduł PayU nowy jeśli korzystasz z metody rest api.

 

Po wprowadzeniu wszystkich ścieżek, kliknij w Dodaj sklep. Jeżeli wszystkie wprowadzone ścieżki są poprawne, uzyskasz niezbędne klucze MD5.

 

Następnie przejdź do panelu administracyjnego Twojego sklepu, do działu Konfiguracja > Sprzedaż > Płatności, i kliknij w ikonę przy pozycji „PayU – nowe” a potem w „zainstaluj moduł”.

 

 

Potem wypełnij pola, zgodnie ze wskazówkami podawanymi w oknie edycji:

 

Jeżeli korzystasz z PayU – nowe, umożliwiające płatność obcą walutą przez przewalutowanie, do autoryzacji wystarczy tylko drugi klucz MD5, należy też podać PartnerID do przewalutowania.

 

Uwaga!

Jeżeli po wybraniu płatności PayU i kliknięciu w Zakończ i zapłać w koszyku pojawi się Błąd parametru SIG, należy włączyć listę kanałów płatności, ponieważ wybrany kanał płatności (np. Płacę z IPKO) jest jednym z parametrów SIG.

W tym samym oknie skonfiguruj również zmiany statusów zamówień zależnych od stanu przetwarzania płatności, wybierając status dla przetwarzania wpłaty, opłacenia i odrzucenia płatności.

Uwaga!
Za pomocą PayU klienci Twojego sklepu mogą również płacić obcą walutą. W przypadku wyboru innej waluty niż polski złoty (PLN) zamiast kanałów płatności pojawi się okienko do płatności kartą. Sposób działania płatności PayU jest uzależniony wyłącznie od waluty, a nie od lokalizacji i języka. Oznacza to, że klienci korzystający ze sklepu w polskiej wersji językowej chcący płacić inną walutą, będą mieli wyłącznie dostęp do płatności kartą z możliwością przewalutowania na Polski złoty zgodnie z aktualnym kursem NBP.

 

Zaktualizowano 18 kwietnia 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Related Articles